Jaarverslag 2018

Vandaag is de trend om dialoog en ontmoeting op te geven. Het helpt toch niet en je verliest er je tijd mee. Bij Axcent denken we juist het omgekeerde. De ervaringen die u in dit rapport op uw weg zult tegenkomen getuigen daarvan.

Wat u dit jaar opnieuw wordt aangeboden is een rapport in twee delen. Het eerste vormt het activiteitenverslag van de volwassenenwerking. Het tweede brengt verslag uit over de jongerenwerking. Meer dan ooit zijn ze de twee onafscheidelijke longen van hetzelfde lichaam, Axcent vzw, een pluralistische en meertalige vereniging voor de interlevensbeschouwelijke dialoog die nu al 15 jaar actief is in Brussel.

We hopen dat u tijdens uw lectuur stilzwijgend kunt instemmen met onze bescheiden overtuiging dat we goed bezig zijn. Goede wijn behoeft geen krans.

Toch moeten we het ditmaal van de daken verkondigen:

Axcent heeft dringend bijkomende financiële middelen nodig! Het water komt ons aan de lippen!

Zonder nieuwe financiële steun houdt Axcent in zijn huidige vorm op te bestaan op 1 januari 2020. We doen er alles aan om de vereniging financieel naar rustiger wateren te loodsen. Uw concrete steun en voorspraak kunnen komende maanden het verschil maken.

Denis Leblond (voorzitter)
Jamnadas Gohil (ondervoorzitter)